bakgrund

tisdag 18 januari 2011

måste srkiva av mig.

Hej ska inte skriva om nått jag sytt denna gången. denna gågnen måste jag få skriva av mig lite.
Måste föröska få ur lite sorg. Saknar min mormor så fruktasvärt mkt. trode ju att det skulle bli bättre med tiden men tycker snarare att det blvit värra. dom senaste veckorna har jag tänkt på henen jätte mkt och har gråten ofta i halsen. Kan det ara för at tjag hade så mkt med skolan när hon gick bort att jag inte tog mig tid till att vara tillräclligt mkt ledsen? Jobbigt är det i alla fall.
Det är jobbigt på vissa av lektionerna när dom pratar om sådan som påminner om mormor.och det känns nästan som om allt innom skolan gör det just nu..
Jag sakanr att kunna ringa henne å snacka lite skit, ringa när jag står i affären och hittar nått kött billigt men inte ritkigt vet vad jag ska ha det till. sakanr att kunna ringa och fråga om ett recpet. vad jag ska laga för mat, fråga om råd om Eyra.
Det går inte en dag utan att jag tänker på henne. funderar på vad hon tänkte på sista dagen, hur hon kände hur otn hon hade, hur jobbigt det var.
Det kom verkligen som en shock. Vist jag viste att hon var jätte dålig men läkaren sa ju att det gick åt rätt håll, dom prata om att förflytta henen till ett vårdhem i staället för sjukhus, å sen vips så får man beskedt att hon är död! Borta!
Jag hör fortfarande dom hemska orden när min mamam ringde. först förnekade jag det.. NEJ sa jag morfar har inte ringt å sagt det så hon är inte borta! sen blev jag helt galen.. bara skrek å skrek å skrek.. det gjorde så himla ont å det ville inte försvinna.. inte nu. jag har inte tid att vara ledsen, jag har itne tid att gå på begravning.. å begravning?? ska jag behöva gå på en begravning igen?? vist det är 4år sedan min morbror gick bort men för mig känns det som om jag var på den begravnignen igår.
De var så himla mkt som skulle fixas, morfar skulle ha hjälp och stöd, jag hade massa skolarbeteoch prov som msåte göras. men livet måste ju rulla vidare..
Men det gör SÅ ONT!!!!

ja nu har jag skrivit lite.. det är mest för mig själv men den som vill får läsa!

2 kommentarer:

  1. Hej Sandra!

    Tror att det är bra att du skriver av dig, det brukar hjälpa iaf lite. Verkligen tråkigt att höra om din mormor!
    Va länge sen jag var inne på din blogg men nu när jag själv börjat skriva lite igen så kommer jag nog igång.

    GUUD vilka fina kläder du har sytt! Har precis fått en symaskin och tänkte väl försöka mig på lite barnkläder snart, men du är verkligen jätte duktig!

    Massa kramar till dig!
    Johanna

    SvaraRadera
  2. HejJohanna.

    jag skriver inte direkt blogg va bara tvungen att få u rmig lite, det bara bubblade över!

    Tack så mkt ;-)
    jag läser er blogg å blev glad att ni tagit upp den igen =)
    skulle så gärna vilja ha tid för att sy men hinner vekrligen inget just nu. får väl bli senare i livet igen :-P

    kram!

    SvaraRadera